miercuri, 26 octombrie 2016

DOCTORUL INIMII ŞI AL SUFLETULUI


 Teama, gândurile înfricoşate mă ţineau departe de o masă de operaţie pe care trebuia să fiu demult. Totul a fost însă aşa cum a vrut Dumnezeu, nu eu. A venit o zi când se părea că pentru mine lumina se va stinge. Dar Domnul a hotărât altfel. A trimis lângă patul meu de spital de la Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara un OM, un chirurg cardio-vascular – o privire blândă, luminoasă, încurajatoare, cu o atitudine binevoitoare faţă de fiecare bolnav, cuvinte mângâietoare despre grija lui Dumnezeu pentru noi, fiii lui, despre bucuria întâlnirii neîntâmplătoare dintre medic şi pacient, despre modul în care trebuie să îţi schimbi viaţa dacă Domnul ţi-a mai dat o şansă.
Toate temerile, toate întrebările chinuitoare, acumulate în mulţi, mulţi ani s-au risipit in faţa puterii de convingere a domniei sale. Ştiu doar că aveam o încredere necondiţionată în acest medic chirurg cardio-vascular de exceptie, dr. Dan Cioată. Nu mi-a ascuns faptul că situaţia este gravă dar trebuie să am credinţă, încredere, răbdare şi totul va fi bine. A fost greu. Am trecut prin cel mai critic moment de cumpană al vieţii mele, când era atat de aproape acel “a nu mai fi”. Le datorăm atâtea mulţumiri, atatea recunoştinţe minunatului dr. Cioată si minunatei sale echipe. Dar domnul doctor m-a îndemnat, ca de altfel pe toţi pacienţii, să mulţumesc în primul rând lui Dumnezeu, care mi-a dat zile şi care a lucrat prin mintea şi mâinile sale binecuvântate.
Doctorul Cioată este un medic cu totul deosebit: are în grijă nu numai trupul, ci şi sufletul bolnavului. Credinţa domniei sale este că aceasta trebuie sa fie misiunea medicinii creştine: să se ocupe deopotrivă de trupul şi sufletul bolnavului.
Domnul doctor, licenţiat şi în Teologie, afirma ca sentimentul că ţine în palme, când operează, atât viaţa cât şi moartea, îl face să creadă că prin munca sa întotdeauna va reuşi să realizeze ceea ce doreşte Dumnezeu. Îşi mai doreşte cu ardoare ca aceasta să o poată face într-un spital creştin.
Pacienţii trataţi de dr. Dan Cioată pleacă acasă mai împăcaţi, mai liniştiţi, învăţând cum să îşi educe răbdarea, aşa cum i-a sfatuit dânsul, zicându-le cu blandeţe: Domnul vrea să traieşti. Gandeşte acum la viaţa ta, n-o mai irosi. Fă-ţi viaţa frumoasă întru SLAVA DOMNULUI !

Profesor Elena Manta
Făgăraş

Revista “Apostolat în Ţara Făgăraşului” ianuarie 2015






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu